söndag 29 juli 2012

Pilot


Jag började intressera mig för öl på allvar för lite drygt fem år sedan. Intresset har sedan gått från att testa tillfälliga nyheter på systembolaget via ölfestivaler, pubar, köpenhamnsresor och ölprovningar till att byta öl med amerikaner och utöva rena ölsemestrar. Efter vad som sannolikt är någonstans runt tre tusen (jag håller tyvärr inte exakt räkning) provade öler känner jag nu att det är dags att börja skriva lite om öl. Jag kommer satsa på att publicera ungefär ett inlägg per vecka och kommer skriva recensioner av och reflektioner kring öl. Jag hoppas att jag kan bidra med en del tips, både för ölnörden och för nybörjaren.

Under en tid lade Filip, som introducerade mig till öl och som jag provat otaliga öl med, och jag upp små anteckningar på sidan Ölanteckningar. Till skillnad från Ölanteckningar, som bestod av korta noteringar om nästan allt vi drack, är min tanke med Ölnörderi att det ska vara mer av en regelrätt blogg. Jag vill få utlopp för tankar och reflektioner kring öl, och inte minst vill jag ibland bara dela med mig av starka ölupplevelser.

1 kommentar:

  1. Ahh, spännande spännande. Nu kanske man borde skärpa sig och börja läsa ölbloggar igen.

    SvaraRadera